Mystical Future FRPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Aktuális
KALANDOK:
Szüneteltetve: Nemesis
Aktív: Caridwen, Mira
Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!

Naptár



2900. július 21.
Legutóbbi témák
» Chat 04
by Alyara Nirois Szer. Aug. 29, 2012 6:28 pm

» Elköltöztünk!
by Alyara Nirois Szer. Aug. 29, 2012 6:20 pm

» 1...!
by Alyara Nirois Szer. Aug. 29, 2012 7:23 am

» A rét
by Mulan Huryū Kedd Aug. 28, 2012 8:11 am

» Hirig lakrésze
by Hirig Kedd Aug. 28, 2012 6:17 am

» Előcsarnok
by Vera Rider Hétf. Aug. 27, 2012 10:04 pm

» 2...!
by Alyara Nirois Hétf. Aug. 27, 2012 9:42 pm

» Múzeum a XXI. századból
by Mira Hétf. Aug. 27, 2012 9:30 pm

» A lidérces álmok ligete
by Raven Raymore Hétf. Aug. 27, 2012 9:35 am

» 3...!
by Alyara Nirois Vas. Aug. 26, 2012 8:11 pm

Toplisták
Ki van itt?
Jelenleg 9 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 9 vendég

Nincs

[ View the whole list ]


A legtöbb felhasználó (74 fő) Pént. Szept. 27, 2024 6:21 am-kor volt itt.
Statistics
Összesen 86 regisztrált felhasználónk van.
Legújabb felhasználó: Dzsorsua

Jelenleg összesen 10615 hozzászólás olvasható. in 550 subjects

Lidércek

Go down

Lidércek Empty Lidércek

Témanyitás by Lynarin Seeragic Hétf. Aug. 30, 2010 3:16 am

Főváros: Gsoht ( A Láthatatlan világ)

Lidércek Ghost_by_laurna

Lidércek:
Furcsa, köztes lények, halottak szellemei, akik ebben a világban ragadtak. Láthatatlanok, de az erősebbek képesek testet alkotni maguknak, főleg ha van náluk valami olyan tárgy, amihez életükben is kötődtek. Anyagtalanok, de ha eléggé koncentrálnak, képesek tárgyakat mozgatni. Átsuhannak a falakon, kivéve ha vas van benne, esetleg sót kevertek a malterbe. Ha egy lidérc láthatatlan is, a halandók érzik a közelségét, ilyenkor jeges hideg dermeszti meg a tagjaikat, az ablakokon gyakran vékony jégkéreg képződik, az emberek lehelete pedig meglátszik még egy meleg nyári napon is.
A sóval körbeszórt helyekre nem képesek belépni, a tiszta vas (nem, nem acél) tárgyakkal el lehet kergeti őket, de megölni őket lehetetlenség... Hiszen a halálon ők már túl vannak.
Éppen ezért a városukat sóval töltött, viszont mindössze bokáig érő vasgyűrű veszi körbe, mert ha ezek a valóban elpusztíthatatlan lények kiszabadulnának, nagy lenne a káosz.

Minden Lidércnél fel kell tüntetni, hogy mi volt az a dolog, aminek következtében lidérccé változott. Kell valami kötődés: egy (vagy több) elintézetlen ügy, egy rögeszme (pl megtalálni, elkészíteni valamit), vagy akár egy elérendő cél, ami ehhez a világhoz köti a lelkét. Egy szellem legfeljebb annyi kötődéssel rendelkezhet, amennyi az Intelligenciája. Ezeket fontossági sorrendbe állítva fel kell tüntetni a karakterlapon, a szellem fajtáját az elsődleges kötődés jellege határozza meg. Ha egy szellemnek elfogytak a kötődései, a játék véget ér: minden célját elérte, így békét lel és véglegesen átlép a Fátylon.

A hírekkel ellentétben Gsohtban emberek is élnek, maga a Szellemváros a Pagoda által uralt nagyváros egyik jól őrzött negyede. A Pagoda pedig... Nos, aki oda akart jutni, nem jutott be, vagy ha be is jutott, nem beszél róla. Az biztos, hogy olyasmi hatalom él ott, ami nem akarja elhagyni a várost, megelégszik a szellemek kordában tartásával s a területén élők felügyeletével. Ez pedig így a kényelmes... Mindenkinek.
A holtak szellemei alapvetően a Szellemvilágban élnek (nevezik még Odaátnak, Túlvilágnak, Asztráltérnek, stb is), viszont egyesek halálukkal nem szakadtak el teljesen a fizikai léttől.
Hogy hogyan vagy miként, igazából vita tárgya, de egy biztos: mindegyikük kiemelkedő személyiséggel rendelkezik. Ki ilyennel, ki olyannal.
Ezek a lények egyszerre vannak jelen minkét világban, bár megszokásból inkább a mi, fizikai síkunkon mozognak. Létezésük lyuk a két világot elválasztó Fátylon, mely folyamatosan energiát szív el a környezetükből, ezért leplezi le jelenlétüket a természetfeletti hideg.
Ha valamelyik városban új szellem ébred öntudatra, nem foglalkoznak vele különösebben, amíg csak szemlélődik, vagy rá nem támad valakire. Amint viszont egy szellem kezd ártalmas lenni a környezetére, sürgősen riasztják a megfelelő személyeket, akik alkalmasak lehetnek arra, hogy Gsoht-ba tereljék a jelenést, ahonnan eddig nem sok szellem szökött még meg...

A Vadászok néha megpróbálják őket átsegíteni a túlvilágra. A Mágusok néha megpróbálnak rájuk hatni. A vámpírok jellemzően nem érdeklődnek feléjük. A Feyek nem vélekednek róluk sehogy, talán néha annyit mondanak: Szegények! A Vérfarkasok között vannak, akik tisztelik az elhunytak szellemeit. A halandók... nos, ők tartják létezésben őket.

Erősségek:
- Mivel holtak, lehetetlen teljesen megölni őket. Szét lehet oszlatni, el lehet űzni, vagy távol lehet tartani, de végleg elpusztítani csak úgy lehet egy lidércet, ha elhagyja ezt a létsíkot.
- Gyakran láthatatlanok, így remekül el tudnak rejtőzni.


Gyengék:
- A só és a vas a fő gyenge pontjaik, ezekkel el lehet űzni őket, vagy legalábbis távol tartani.

A lelkeknek több fajtája van, attól függően, hogy mi marasztalta itt őket (ez általában egy érzés, egy gondolat, vagy egy eszme), ennek megfelelően, ha nem enged az őt meghatározónak, megszűnik a létjogosultsága ezen a világon. Hogy egy-egy Lidérc mennyi ideig képes meglenni a hajtóenergiája nélkül, arról az alábbi táblázat tájékoztat:
0. Tsz 1 óra
1. Tsz 1 nap
2. Tsz 1 hét
3. Tsz 1 hónap
4. Tsz 1 év
5. Tsz Modor*10 év
Ezen idő elteltével (ha addig nem tette) automatikusan és visszafoghatatlanul átadja magát lényegének, igaz valójának (hasonlóképp a vérfarkasok vagy a vámpírok vérszomjához), s olyankor öntudatlanul is a lehető legtöbb és legközelebbi célponton, az általa birtokolt legnagyobb szinten használja a fajtájára jellemző képességet.

Szaporodás:
A hagyományos értelemben ilyesmiről természetesen szó sincs! Még ha képesek testet alkotni, akkor sem!

Átváltozás:
Értelemszerűen meg kell halni hozzá és elég erős egyéniségnek kell lenned, hogy utána a Földön maradhass.
Ahhoz, hogy halálod után szellemmé változz, olyan kötődésekre van szükséged, mely miatt még maradni akarsz ezen a világon. A kapocs lehet akár egy fizikális tárgy megóvása, vagy egy ígéret, extrém esetekben pedig akár az is, hogy minél több embernek árthass további létezéseddel.

Szintek:
1. szint - Jelenés
2. szint - Kísértet
3. szint - Szellem
4. szint - Asztrál
5. szint - Lidércúr/úrnő

Speciális képességek:

Láthatatlanság
Minden lidérc tud láthatatlan lenni (sőt, alapvetően minden szellem láthatatlan), de attól még a halandókat figyelmezteti rájuk a hideg, ami ezzel a képességgel akár ki is iktatható.
1p Valamennyit merítesz az emberek erejéből, jóval kevésbé nyilvánvalóan okozol hideget, mint a többiek.
2p Félig az emberekből, félig a környezetből meríted léted energiáját, jelenléted mindössze hőmérővel kimutatható.
3p Teljesen az embereket használod erőforrásnak, gyakorlatilag energiavámpírrá leszel, a hideg nem árulja el tartózkodási helyed.

Fagy
Bizonyos értelemben az előző ellentéte: képes vagy mohón, de irányítottan szipolyozni a hőenergiát.
1p Az általad kívánt formájú ködgomolyok jelennek meg, a dér oda kúszik, ahova akarod, a vizet képes vagy kásássá hűteni.
2p Képes vagy összefüggő, fagyos ködöt létrehozni, vagy kisebb vizek tetejére jégréteget fagyasztani.
3p Fagyos hideget tudsz zúdítani egy adott területre, a vizek rövid idő alatt centiméteres jégpáncélt növesztenek, huzamosabb idő után a legmélyükig fagynak. A fa, üveg tárgyak törékenyebbé válnak, a fém tárgyakhoz odafagy az őket érintő keze pár másodperc alatt.

Spektrál
Képes vagy a mágia erejét formálni kis mértékben, azáltal, hogy belőle is szipolyozol energiákat.
1p - A ráköltött pontok számát meg nem haladó erősségű varázs-hatásokat kissé összezavarhatod a környezetedben, az azokat létrehozó, jelenlévő mágusoknak futó rosszullétet okozhatsz ezáltal.
2p - A mágusoknak mágia-éhsége támad a hatásodra, amit vagy energiagyűjtéssel, vagy varázslással tudnak csak levezetni.
3p - A ráköltött pontok számát meg nem haladó varázslatok nem úgy működnek, ahogy működniük kellene. (Megváltoztathatod a célpontjukat, az időtartamot, vagy éppen a hatásukat fordíthatod ellentettjére, így akár egy gyógyítás sebzéssé, egy áldás átokká is válhat, vagy épp visszaüthet az alkalmazójára is.)
4p - Egy varázslatot gyengíthetsz a ráköltött pontok számával, ha nullára vagy az alá csökken a szintje, megszüntetted.
5p - Mágikus tárgyakat is hétköznapivá tehetsz, amíg a közelükben tartózkodsz
6p - Képes vagy egy varázslót is hétköznapi emberré tenni, amíg érintkezel vele.

Emberbeszéd
Furcsa, ám a holtak teljesen egyedi nyelvet használnak, melyet az emberek alapesetben nem értenek. Amennyiben felveszed ezt a képességet, akkor megszólalhatsz a halandók világában, érteni fogják, azt, amit mondasz nekik, viszont amíg meg nem tudsz megtestesülni előttük, addig nem fogják tudni, hogy ki szólalt meg és hogy milyen irányból.
1p: Képes vagy suttogva, elnyújtott hangon (a klasszikusnak számító szellemhangon) megszólalni a halandók világában.
2p: Teljesen emberi módon és hangon kommunikálhatsz a halandókkal
3p: Hangod varázsos erejű: képes vagy szövetségre lépni halandó lényekkel. Ők energiát adnak neked, cserébe te megteszel nekik valamit, amit kérnek. Bánj ügyesen a képességgel!
(A képességet nálad magasabb szintű személyekre is alkalmazhatod, amennyiben belemennek az alkuba.)
4p: Hangodra még a haláluk után is emlékeznek: ha előtte megegyeztetek, a kiszakadó lelküket uralmad alá hajthatod.
A képességet használó valamit felajánl az áldozatnak (ezt kötelessége teljesíteni), cserébe, ha az meghal, akkor a képesség birtokosának szolgálatába kell szegődjön (vagyis az illető is szellem lesz, aki a gazdájától kapott utasításokat maradéktalanul és akadékoskodás nélkül végrehajtja).
Másik alkalmazási módja, hogy az áldozat pusztulása után annak lélekenergiájából a képességeidet fejleszted: az áldozat minden szintje után 1-1 szabadon osztható pontot kapsz. Ekkor az áldozat lelkét felfalod, vagyis attól függetlenül, miben hisz, nem jut át a túlvilágra, téged táplál.
Hogy melyik következzen be, annak az alku során el kell hangzania!
A képesség szinttől függetlenül alkalmazható angyalokon, vadászokon és feyeken kívül bármelyik fajra (még vámpírokra is, ekkor értelemszerűen a pusztulásuk utánra szól).
Nem etikus dolog, vagyis megszaporítja a környéken lévő vadászokat, ennek ellenére nem egy olyan elvetemült lélek akad, aki addig zaklat valakit, amíg rá nem tudja venni az alkura, szolgálatnak nemes egyszerűséggel azt felajánlva, hogy békén hagyja...

Test:
A lidércek a szellemvilágban tanyáznak, a legtöbb halandó számára láthatatlanok és megfoghatatlanok. Ezzel a képességgel megjelenítheted magadat a halandók számára.
1p Képes vagy tükröződő felületeken, felvételeken feltűnni, vagy ezek híján egy fel-felvillanó, homályos képet tudsz alkotni magadról, a legtöbben észrevesznek.
2p Rendes képed van, az emberek látnak, de az illúzió csak addig tart, amíg meg nem akarnak érinteni, a kezük ugyanis átsuhan rajtad.
3p Teljesen emberi testet tudsz alkotni magadnak, megérinthető, ellökhető és tömör vagy, bár még mindig halott, vagyis nem ver a szíved és ha megsebesítenek, nem vérzel. (Kell hozzá egy olyan tárgy, amihez életedben kötődtél (pl.:karkötő, nyaklánc, bross, karóra) ha a tárgyadat elveszted, vagy elveszik tőled, a valóságos tested eltűnik és visszatérsz a szellemléthez, amíg vissza nem tudod szerezni azt.)

Repülés
Nomen est omen. Alapesetben a megszokás miatt engedelmeskedsz a gravitációnak, ezen képesség birtokában képes vagy tudatosítani testeddel annak tényét, hogy a szellemekre – anyagi test híján – ez a fizikai törvény bizony nem hat.
1p - képes vagy lebegni és sétáló sebességgel irányítottan repülni
2p - fizikai jármű nem képes lehagyni
3p - képes vagy átmenetileg az asztrálteret használni a közlekedésre, ami lehetővé teszi, hogy nagyjából a fény sebességével haladj. A két tér közti váltás pár pillanat átlényegüléssel és röpke zavarodottsággal jár, amíg betájolod magad, mit hol is találsz.
4p - képes vagy olyan gyorsan ugrálni a valós térben, mintha egyszerre több helyen is jelen lennél, mindez időveszteséggel vagy zavarodottsággal sem jár. Viszont a megjelenített kép ilyenkor kissé szakadozott mozgást mutathat, nyilvánvalóvá téve, hogy valamilyen természetfeletti dolog történik.

Szellemkéz
A szellemek alapvetően nem tudnak a fizikai világ tárgyaira hatni. Ezen képességgel te a ritka kivételek közé tartozol, egyszerre egyetlen tárgyat befolyásolhatsz.
1 Képes vagy apró tárgyakat megbillenteni, lassan odébbvonszolni.
2 A tárgy mérete nem befolyásol, viszont az erőd továbbra is igen csekély, legfeljebb egy határozott, ám korántsem ellenállhatatlan taszításra futja.
3 Képes vagy a halandó létedben használt erőddel tevékenykedni a fizikai síkon.

Kipp-kopp
Az előző erő rokona, egyszerre több tárgyra hathatsz vele, viszont kevésbé vagy képes kifinomult dolgokra rávenni őket.
1p - A környezetedben a tárgyak elkezdenek kissé mocorogni, rázkódni.
2p - A környékeden az elektromos szerkezetek megzavarodnak, rövid időre használhatatlanná válnak, vagy ki-be kapcsolgatnak, mintha ingadozna a feszültség.
3p - A tárgyak ugrálnak, himbálóznak, mintha földrengés lenne.
4p - Minden elektromos szerkezet megbolondul, a tárgyak látszólag életre kelnek: a készülék akár áram nélkül is bekapcsol, a tévé magától vált csatornát, a szekrényajtók ki-be csapódnak, stb.
5p - A tárgyak szinte táncolni kezdenek akaratod szerint, mintha a teljes környezet életre kelne. Életveszélyes, ha épp akad pár kés vagy más éles tárgy...

Tagadás
Bizony, nem mindenkire hatnak a dolgok ugyanúgy... Ezzel a képességgel a szellemek általános gyengeségeit küszöbölheted ki magadban.
2p - A szentség nem hat rád.
3p - A vas közelségét is képes vagy elviselni.
4p - Ha ráülsz egy élőlényre, a segítségével átlépheted a sót.
5p - Képes vagy megrontani szent helyeket, az oda belépők téged táplálnak imáikkal és emelkedett gondolataikkal.


Az alábbi négy képesség közül csak egyet lehet választani, ami a karakter létezésének jellegéből adódik! Költeni nem kell rájuk, a sidhek isteni hatalmához hasonlóan a karakter szintjével együtt erősödik a hatásuk.

Egyszerre (ahol értelmezhető) maximum Tsz+1 célpontra vagy képes kiterjeszteni a hatást!

Ragaszkodás az élethez:
Sorvasztás
Élni akarsz... Bármi áron. Vagyis: bárki árán.
Ezen képességgel képes vagy az őket éltető energiát a lényekből közvetlenül is elszívni. Általában ez az az erő, ami miatt a legelitebb szellemvadászok szállják meg a törzshelyeidet, úgyhogy csak óvatosan a használatával, gyilkolni ezen képességgel nagyon nem tanácsos! Alkalmazása valamiképp megnyilvánul: az áldozat kedvetlen, esetleg beteges lesz amíg a közelében maradsz, vagy ki nem alussza magát, szellemek esetén a képességei csökkennek.
Legfeljebb az alábbiakra vagy képes hatni (Elmepajzs nem véd ez ellen a képesség ellen, csakis a szintkorlát, illetve a védőbűbájok és -amulettek!):
0. Tsz növények
1. Tsz állatok
2. Tsz halandók
3. Tsz természetfeletti élőlények
4. Tsz természetfeletti halhatatlanok (sidhe-k, vámpírok)
5. Tsz más szellemek, angyalok, démonok

Érzelem átélése/keltése:
Delej
Egy érzelmet éreztél, vagy szeretted volna, ha valaki más érzi. Az emlékezés jólesik... Másnak is. Akármit is mondjanak.
Elmepajzs vagy védőbűbáj/-amulett véd ellene, ha van legalább olyan erős, mint a szinted. (Nullás pajzs értelemszerűen nem létezik, ha valakinek nincsen pajzsa, a 0-s képesség is hat rá.)
0. Tsz Üzenhetsz a közeledben álló célpontoknak, amit, ha nincs megfelelő védelmük, ők nem tudnak kirekeszteni a tudatukból.
1. Tsz Elszívhatod a téged meghatározó érzelmet.
2. Tsz Felfokozhatod a téged meghatározó érzelmet.
3. Tsz Áldozataid nincsenek tudatában a befolyásoltságnak.
4. Tsz A tiéddel ellentétes érzelmet is befolyásolhatod.
5. Tsz Bármilyen érzelmet befolyásolhatsz

Átok vagy bármi természetfeletti hatás:
Kárhozat
Kibabráltak veled... Te miért ne tehetnél így másokkal?
Elmepajzs vagy védőbűbáj/-amulett véd ellene, ha van legalább olyan erős, mint a szinted. (Nullás pajzs értelemszerűen nem létezik, ha valakinek nincsen pajzsa, a 0-s képesség is hat rá.)
0.Tsz - Rémálmokat okozhatsz a célpontnak. Ha mellette vagy, mikor alszik, azonnal, egyébként a következő alvásakor.
1. Tsz - Felvillanó képeket hozhatsz létre, amit csak az áldozatod lát
2.Tsz - Másnak érzékeltethetsz valamit az áldozatoddal, mint ami. Így lehet cukrászremek a rothadó húsból, vagy épp fordítva is...
3. Tsz - A látomásaiddal maradandó nyomokat is hagyhatsz.
4.Tsz - Képes vagy megszállni halandókat (egyszerre természetesen csak egyet)
5. Tsz - Természetfeletti lényeket is meg tudsz szállni (továbbra is csak egyet)

Beteljesítendő cél:
Csakazértis
Aki és ami az utadba áll, pusztuljon! A méret nem számít, legfeljebb több időbe telik végezni vele.
0. Tsz - Könnyen elpusztítható tárgyakat vagy képes tönkrezúzni (pl. papír, üveg)
1. Tsz - Természetes anyagból készült tárgyakat pusztíthatsz (fa, kő)
2. Tsz - Létrehozott/átalakított anyagokra is hathatsz (műanyagok, fémek)
3. Tsz - Élőlényeket béníthatsz
4. Tsz - Tüzet, elektromosságot, atomenergiát olthatsz ki
5. Tsz - Mágiát törhetsz (egyszerre csak egy hatást, viszont varázstárgyat ezzel nem hatástalaníthatsz)

A leírást Fiona Freefall és Nemesis bővítette ki.
Lynarin Seeragic
Lynarin Seeragic
Árnyak és Vizek királynője, vámpír hercegnő (Admin)

Hozzászólások száma : 1261
Join date : 2010. Aug. 30.
Age : 30
Tartózkodási hely : Ahol keresnek.

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.